9. De vakantie met mijn ouders en zusje - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Anke Maas - WaarBenJij.nu 9. De vakantie met mijn ouders en zusje - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Anke Maas - WaarBenJij.nu

9. De vakantie met mijn ouders en zusje

Door: Anke Maas

Blijf op de hoogte en volg Anke

16 Mei 2016 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hallo Allemaal,

Hier weer een update vanuit Zuid-Afrika. Langzaam aan komt het einde toch wel in zicht. Voordat ik aan de laatste twee weken van stage ben begonnen, heb ik eerst nog bezoek gehad van pap, mam en Daphne.

Op zaterdag 23 april stond ik dan ook, samen met Rachel en Lisa, in de aankomst hal te wachten. En wat kan wachten dan lang duren zeg! Hahahah…. Maar na een tijdje gewacht te hebben kwamen ze dan ook eindelijk door de deuren gelopen. Na enkele hele dikke knuffels en kussen gegeven te hebben begaven we ons dan langzaam naar de uitgang. Laat de vakantie met z’n viertjes maar beginnen!

Na de laatste zaken geregeld te hebben voor de huurauto, werd de auto ingeladen en hup daar gingen we naar ons verblijf voor die week. We hadden een mooi appartement, tussen de bergen in, in Hout Bay. Na onze koffers gedropt te hebben, besloten we om samen met Lisa en Rachel, in Camps Bay wat te gaan eten. Camps Bay is het gedeelte van Kaapstad waar de rijkste mensen wonen. Deze plek konden pap, mam en Daphne dan ook meteen van het to-do lijstje schrappen. Na een heerlijk diner waren we allemaal erg moe en zijn we op tijd ons bed ingedoken. Voordat ik ben gaan slapen heb ik nog even met Daphne geknuffeld in bed, hierna zijn we beide in slaap gevallen.

Op zondag hebben we uitgeslapen en werden we allemaal uitgerust wakker. Na met mam even in bed geknuffeld te hebben, ben ik me gaan verzorgen en aankleden. Hierna ben ik met pap op ontbijt jacht geweest ;P. Op zoek naar de dichtstbijzijnde supermarkt om een ontbijtje te bemachtigen. Uiteindelijk toch bij een supermarkt aangekomen en wat inkopen gedaan. Daarna snel terug gereden naar ons appartement, waar mam en Daphne op ons zaten te wachten. Ons ontbijt hebben we genuttigd op het balkon, met uitzicht over het dal van Hout Bay. Na het ontbijt besloten we om te gaan touren. We zijn nogmaals naar Camps Bay gereden, waar we al enkele foto’s gemaakt hebben, waarna we onze weg vervolgde naar Bo-Kaap. Het gedeelte van Kaapstad met alle fel gekleurde huizen. Ook hier hebben we natuurlijk enkele fotootjes gemaakt en wat rondgelopen. Na Bo-Kaap stond Sea Point op de planning. Hier hebben we een flink stuk langs de boulevard aan zee gelopen. Hier hebben we ook genoten van het zonnetje. Na Sea Point was het de beurt aan Green Point. We zijn langs het WK voetbal stadion gereden. Dit stadion was speciaal voor het WK aangelegd. Na het stadion was het alweer langzaam tijd voor avondeten. Uit ervaring weet ik dat de pizzeria Col Cacchio (Waar Lisa, Rachel en ik al zo vaak geweest zijn) de heerlijkste pizza’s van heel Kaapstad serveert. Dit moesten pap, mam en Daphne natuurlijk ook ervaren. Na natuurlijk weer een overheerlijke pizza zijn we via DE uitgaansstraat van Kaapstad, Longstreet, terug gereden naar het appartement.

Op maandag stond een rondleiding op mijn stageplek Woodside op de planning. We werden om 12.00 uur op mijn stageplek verwacht. Enkele medewerkers van Woodside hadden speciaal voor pap, mam, Daphne en mij een lunch georganiseerd om hun dankbaarheid te tonen voor mijn inzet gedurende de stageperiode. Dit was echt een super leuke ervaring.
Allereerst heb ik pap, mam en Daphne rond geleid. Sommige dingen vonden ze best schokkend om te zien, maar ze kunnen zich nu wel beter een beeld vormen bij de dingen die ik wel eens zeg. Na de rondleiding mochten we aanschuiven aan een mooi gedekte tafel. Op ieder bord stond een pizzadoos en op de tafel zelf stonden schaaltjes met allerlei lekker dingen in. Ik werd uitgebreid bedankt voor mijn inzet, het delen van mijn kennis, de passie die ik over wist te brengen tijdens de uitvoering van mijn projecten en mijn dagelijkse glimlach. Ik werd hier wel wat verlegen van, maar ik wist toch ook een kleine speech uit te brengen om iedereen te bedanken, want zonder ieders hulp en aanwezigheid hadden mijn projecten niet zo goed kunnen uitpakken als dat nu gebeurd was. De mensen doen het werk echt met hun hart en dat mag ook benoemd worden. Tevens hebben enkele mensen (Mijn surrogaat mama ;)) me op moeilijke dagen getroost en me erdoorheen geholpen.

Echt ik ben zo dankbaar dat ik deze mensen heb mogen leren kennen! Na mijn speech werd er nog een gebed uitgesproken en toen mocht iedereen aanvallen op het heerlijke eten. De desserts waren zelf gemaakt, ook deze smaakte heerlijk. Na de lunch was het tijd om afscheid te nemen en te zeggen tot over 1,5 week.

Na Woodside zijn we naar mijn huis gegaan. Hier heb ik ook een kleine rondleiding gegeven aan pap, mam en Daphne. Na het huis zijn we boodschappen gaan doen in de Food Lovers Market. Dit is de supermarkt met een hoop verschillende soorten groente en fruit. Na boodschappen gedaan te hebben zijn we naar Signal Hill gereden. Hier hebben we een stukje rondgelopen en daarna naar de zonsondergang gekeken. Helaas kwamen er op het laatste moment wolken waardoor we het laatste stukje van de zonsondergang niet konden zien. Toch was het een hele mooie ervaring! Hiermee kwam ook de maandag tot een einde.

Op dinsdag zijn we op tijd opgestaan om een hoop bezienswaardigheden op één dag te kunnen bezichtigen. Allereerst zijn we via de Chapman’s Peak Drive richting Kaap de Goede Hoop gereden. Tijdens deze Drive hebben we echt de mooiste uitzichten gehad over de zee en verschillende baaien. Tijdens de autorit zijn we nog wilde baboons (Apen) tegengekomen. Wanneer je deze apen ziet langs de weg moet je zorgen dat je ramen dicht zijn en dat je geen eten zichtbaar hebt voor de apen. Dit trekt de apen namelijk aan, dat kun je beter niet willen ze kunnen namelijk erg agressief worden. Zelfs zo agressief dat ze je hele auto kunnen vernielen. Gelukkig heb ik dit nog nooit zien gebeuren hier. Uiteindelijk kwamen we aan met het National Park waarin Kaap de Goede Hoop, en enkele bezienswaardigheden, zich bevindt. We hebben natuurlijk enkele foto’s gemaakt van de O zo bekende plek. Hierna zijn we naar het Lighthouse gereden en hebben we alle trappen en bergjes opgelopen om aan de top van de berg, waar het Lighthouse zich bevindt, te geraken. Vanuit hier hadden we een spectaculair uitzicht over de oceaan. Ook hier werden dus weer enkele foto’s gemaakt.

Na het Lighthouse was het tijd voor de pinguins van Boulders Beach. Een echte trekpleister voor veel toeristen, deze kon dus ook niet ontbreken aan pap, mam en Daphne’s lijstje. Toen ik met Lisa en Rachel naar Boulders Beach ben geweest, zaten veel pinguins nog te broeden op de eieren. Nu waren een hoop eieren uitgekomen en waren er dus een hoop pluizige kleine pinguins te zien. Na de pinguins zijn we weer in de auto gestapt en zijn we onze weg vervolgd naar Kalk Bay en St. James. Aangezien ze hier aan de weg aan het werken waren, hebben we een hele tijd in de file gestaan. We besloten dus om meteen door te rijden naar Muizenberg. In Muizenberg hebben we nog een korte stop gemaakt om met de gekleurde strandhuisjes op de foto te gaan. De zon was al onder gegaan en aangezien ze hier geen schemering kennen, was het dus al snel donker.

Onze dag hebben we afgesloten bij een restaurantje in de wijk waar ik woon, Observatory. Dit restaurant is de plek waar ze, volgens ons, de lekkerste hamburgers hebben. Dit restaurant kon dus uiteraard op een bezoekje van pap, mam, Daphne en mij rekenen. Na de heerlijke hamburger zijn we weer naar het appartement gereden en op tijd gaan slapen. De volgende dag moesten we namelijk erg vroeg opstaan.

Op woensdag ging de wekker heel vroeg. We hadden vandaag een spannende activiteit op de planning, namelijk een safari. Na een flink stuk gereden te hebben kwamen we aan bij het Game Reserve. Hier stond ons een heerlijk ontbijt te wachten. Ze hadden echt heel veel, van yoghurt met muesli tot flensjes. Echt heerlijk! Na onze buikjes goed gevuld te hebben, was het tijd om op de safari auto te klimmen.

Allereerst zijn we bij de buffels gaan kijken. Deze staan gescheiden van de andere dieren omdat ze ruzie veroorzaken in het Game Reserve. Natuurlijk hebben we ook een hoop andere dieren gespot. Terwijl we na de zebra’s aan het kijken zijn, aan de achterkant van de auto, tussen de bomen door, een neushoorn aangewandeld. Ook hebben we 2 olifanten en meerdere leeuwen van heel dichtbij gezien. De safari was echt weer een super ervaring. Na de safari kregen we nog een heerlijke lunch in het Game Reserve. Hierna zijn we moe, van alle indrukken, maar voldaan weer naar huis gereden.

Op donderdag werden we wakker met erg slecht weer. Het regende en waaide erg hard. Aan het einde van de middag hadden we een bezoekje aan Robben Eiland op de planning staan. Gelukkig is de boottocht, ondanks het slecht weer, toch doorgegaan en hebben we dus het eiland kunnen bewonderen en wat van de geschiedenis meegekregen. We werden eerst met een bus over het eiland geleidt en hierna zijn we door een ex-gevangene door de zwaarst bewaakte gevangenis van het eiland geleidt. Natuurlijk kon de cel van Nelson Mandela niet ontbreken tijdens de rondleiding. De ex-gevangene vertelde veel over zijn eigen ervaringen in de gevangenis. Sommige ervaringen waren best wel even schrikken. Na het bezoekje aan het eiland zijn we weer met de boot terug gevaren naar Waterfront, het vast land. Bij aankomst in Waterfront hebben we nog eventjes door het shopping centre gelopen, maar helaas sloten al veel winkels. Zo kwam ook aan deze dag langzaam een einde.

Op vrijdag was het weer nog steeds hetzelfde als donderdag, regen en wind. Aangezien een hoop winkels in het shopping centre op donderdagavond al gesloten was, besloten we om nogmaals naar het centrum van Waterfront te gaan. In het centrum werden enkele souvenirs geshopt. ’s Avonds heeft mam in het appartement lekker Hollandse pannenkoeken gebakken. Mmmm….heerlijk!

Zaterdagochtend zijn we zonder ontbijtje de deur uit gegaan. We hebben namelijk ontbeten op de Old Biscuit Mill, de markt met een hoop verschillende soorten eten. Iedereen heeft wat lekkers uitgezocht op de markt en onder het genot van live muziek werd het ontbijt genuttigd. Wat smaakte dat ook weer goed. Na het ontbijt hebben we allemaal nog een lekker toetje uitgezocht op de markt. Ondertussen waren Lisa en Rachel ook nog gezellig op de markt. Na even gekletst te hebben zijn pap, mam, Daphne en ik op weg gegaan naar de Tafelberg. Als je naar Kaapstad komt, dan moet je ook zeker op de Tafelberg zijn geweest. Zo stonden wij dan ook in de rij voor de Cable Car. (Kabelbaan de berg op) Tijdens het ritje in de Cable Car heb je al een mooi uitzicht over Kaapstad, maar als je boven op de berg bent kun je helemaal rondlopen. De Tafelberg is namelijk plat van boven. Boven aangekomen was het toch behoorlijk koud. We hebben dus een klein rondje gelopen en wat foto’s gemaakt. Hierna zijn we iets gaan drinken in het restaurantje op de berg. Ik wilde toch nog een wat groter rondje lopen, dus pap en ik zijn na het drinken nog een groter rondje gaan lopen over de top. Na ons rondje hadden we het zo koud dat met z’n vieren in de rij zijn gaan staan voor de Cable Car naar beneden. Terwijl we ons in de Cable Car bevonden ging de zon onder. We hebben dus ook nog mogen genieten van een zonsondergang met een mooie rood gekleurde lucht.

Na de Tafelberg zijn we samen met Lisa en Rachel gaan uiteten bij de pizzeria. Ook dit smaakte ook weer heerlijk. Moe maar voldaan zijn we ’s avonds het bed ingedoken.

Op zondag stond Kirstenbosch, de Botanische tuin, op het programma. We hebben lekker rondgestruind door de tuin en hebben zelfs nog even in het gras liggen zonnen. Aangezien het hier langzaam winter wordt, staan niet alle bloemen meer in bloei. Ondanks dat hebben we toch een hoop mooie bloemen gezien. ’s Avonds zijn we naar een wat chiquer restaurant geweest. Hier hebben we allemaal een lekker cocktail gedronken, met en zonder alcohol ;). Na de cocktail zijn we naar huis gereden en hebben we genoten van de laatste avond samen met ons viertjes voordat pap, mam en Daphne weer naar Nederland vlogen.

Maandag werden de koffers ingepakt. Voordat we naar het vliegveld vertrokken, was het eerst nog tijd om een bezoekje te brengen aan het park World of Birds. Zoals de naam al aangeeft is dit een park met heel veel verschillende soorten vogels. Tevens waren er ook enkele andere diersoorten. Zo was er een kooi met aapjes waar je doorheen kon lopen. Je moest alle belangrijke dingen wegstoppen want de aapjes halen het gewoon uit je zakken. Ook gingen de aapjes op je hoofd etc. zitten. Zoals jullie je wel kunnen indenken leverde dit weer leuke foto’s op. We hebben in het park de meest bijzondere exotische vogelsoorten gezien. Ook waren er een hoop roofvogels. We hebben het hele park rondgelopen. Hierna was het tijd om onze spullen op te halen bij het appartement en ons langzaam naar het vliegveld te begeven.

Op het vliegveld aangekomen werd de huurauto weer ingeleverd en hebben Lisa en Rachel zich bij ons gevoegd. Na het inchecken van de koffers was het dan echt tijd om gedag te zeggen! Nog enkele laatste dikke knuffels en kussen werden gegeven, voordat het tijd was om door de douane te gaan.

Dag lieve pap, mam en Daphne! Ik heb echt een super vakantie met jullie gehad en ik, maar ook jullie (denk ik) hadden dit zeker niet willen missen. Met nog een kleine maand te gaan voordat ik jullie weer in Nederland op het vliegveld zie. Tot snel!

Dit was de update van mijn vakantie met mijn ouders en zusje. Ondertussen heb ik de laatste twee weken stage ook al afgesloten. Nu ben ik samen met Rachel aan het genieten van onze laatste twee weken in Kaapstad en Lisa geniet lekker met ons mee! Over twee weekjes landen we alweer op Schiphol en zit ons grote avontuur er weer op. Jullie kunnen deze week nog rekenen op een update van de laatste twee stage weken en hoe ik die heb afgesloten.

Voor nu zeg ik gedag, tot snel en lieve groetjes vanuit Kaapstad!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anke

Actief sinds 23 Jan. 2016
Verslag gelezen: 749
Totaal aantal bezoekers 6500

Voorgaande reizen:

03 Februari 2016 - 31 Mei 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: