7. De zevende week in Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Anke Maas - WaarBenJij.nu 7. De zevende week in Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Anke Maas - WaarBenJij.nu

7. De zevende week in Kaapstad

Door: Anke Maas

Blijf op de hoogte en volg Anke

01 April 2016 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hallo Allemaal,

Hier weer een update van afgelopen week. Afgelopen week hebben we lekker rustig aangedaan. Tijdens het weekend hebben we wel enkele activiteiten ondernomen.

Zoals jullie in mijn vorige blog konden lezen, hadden alle huisgenootjes op maandag een vrije dag. Het was namelijk Human Rights Day. Op deze dag hebben een hoop mensen in Zuid-Afrika een vrije dag, zo ook dus mijn huisgenootjes. Deze dag staat bekend als een Public Holiday. Toen ik dus vol energie op stage aankwam op maandagochtend bleek het heel erg stil te zijn. Er waren enkele care givers aanwezig maar daar was ook alles mee gezegd. Na de hele dag meegeholpen te hebben met verschillende werkzaamheden op de Wards zat mijn stage dag erop. Daarna ben ik snel naar huis gereden want Rachel, Lisa en ik moesten op weg naar het vliegveld.

We gingen niet zomaar naar het vliegveld, maar de vriend van Rachel zou vandaag aankomen voor een vakantie samen met Rachel. Terwijl we stonden te wachten in de aankomsthal ging de deur iedere keer open en dicht. En al wie er tevoorschijn kwam door de deur,…….. maar geen Leroy te bekennen. Uiteindelijk na een tijdje gewacht te hebben kwam hij dan door de deur. Wat is het leuk om dan weer een vertrouwd iemand vast te kunnen pakken. Tijdens het wachten realiseerde ik me dat ik over enkele weken weer op het vliegveld sta. Dan mag ik pap, mam en Daphne ophalen en weer eens lekker knuffelen.
Hierna zijn we weer richting huis gereden en zijn Lisa & ik gaan koken. Na het koken was het eventjes tijd voor skype. Oma was namelijk jarig en ik moet haar natuurlijk wel eventjes persoonlijk een fijne verjaardag wensen. Die avond ging ik redelijk op tijd slapen. De wekker werd gezet voor 3.30uur.

Op dinsdag ging de wekker heel vroeg in de nacht. Ik ben namelijk Rachel samen met haar vriend gaan afzetten op het vliegveld. Ze gaan samen de Garden Route doen. Nadat ik weer veilig thuis was gekomen ben ik nog lekker m’n bed ingedoken. Na nog enkele uurtjes geslapen te hebben, ging de wekker weer. Ik ben me lekker gaan douchen en heb me klaargemaakt voor weer een dagje stage. De tijd op stage vliegt echt voorbij, omdat ik het er nog steeds erg naar mijn zin heb.

Op woensdag en donderdag stonden er ook weer twee stagedagen op de planning. In vergelijking met de stages die ik in Nederland heb gehad, vind ik het hier stukken minder druk qua werkzaamheden. Ik vind het soms zelfs heel erg rustig op stage. Gelukkig vind ik altijd wel iets van werkzaamheden waar ik me mee kan vermaken of ga ik een gesprek aan met de care givers. Vaak ontstaan tijdens zo’n momenten de leukste gesprekken met iemand.

Na een rustige stage week, stond op vrijdag het weekend alweer voor de deur. Ik had weer een vrije dag. Na mijn kamer wat gepoetst te hebben heb ik enkele dingen voor school gedaan. ’s Avonds hebben Lisa en ik een pizza in de oven gedaan en hebben we lekker een relax avondje gehad. We hebben samen gezellig film gekeken. Na de film zijn we allebei lekker gaan slapen.

Op zaterdag werd ik redelijk uitgerust wakker. Lisa en ik hadden het plan om naar de Green Market Square te gaan. Dit besloten we dan ook te doen. Green Market Square is een marktje waar ze een hele hoop souvenirtjes verkopen. Vanaf allerlei kanten werden we aangesproken om ons naar het kraampje te lokken. Helaas waren bijna alle souvenirs hetzelfde. Aan de zijkanten van het marktje stonden verschillende groepen kinderen. Deze kinderen hadden allemaal een bandje om de enkel met een hele hoop bovenkanten van frisdrank blikjes eraan. Hier dansten ze mee en wanneer ze met hun voeten op de grond stampten dan zorgde dit voor muziek. Daarbij zongen ze ook nog verschillende liedjes. De kinderen dansten er vrolijk op los. Uiteraard stond er een bakje waar je een bijdrage in kon doen.

Na de markt zijn we weer naar huis gegaan en ’s avonds besloten we om toch maar even uit eten te gaan. We hadden geen zin om te koken hahaha. We hadden zin in iets simpels en snels, dus besloten we om weer naar Jerry’s te gaan. Het restaurantjes hier vlakbij waar in de afgelopen maanden al enkele overheerlijke hamburgers hebben gegeten. Ook deze keer smaakte de hamburger weer heerlijk. Na ons diner zijn we weer naar huis gekomen en hebben we de rest van de avond besteed aan het kijken van een serie. Ik ben namelijk verslaafd geraakt. Thanks hiervoor Lisa! ;) Verslaafd aan de serie Prison Break en laat Lisa nou net alle seizoenen bij zich hebben. We vermaken ons in onze vrije tijd dan ook zeker met het kijken van deze serie.

Op zondag was het 1ste paasdag. Ja hoor hier vieren ze ook gewoon Pasen, alleen op een iets andere manier. Voor mij was het deze dag ook niet echt zoals ik normaal Pasen vier. Om 6.00uur ging de wekker namelijk. Even aankleden, ontbijten en dan hup de auto in. Lisa en ik zouden die ochtend op safari gaan in een Game Reserve. (Safari Inverdoorn Game Reserve) De safari zou om 10.00uur beginnen, maar aangezien het 2 ½ uur rijden zou zijn, moesten we op tijd vertrekken. Tegen 7.00uur reden we hier thuis weg vol hoop om de Big 5 te spotten. Na een flinke rit met de laatste 20 kilometer off-road wegen (een echte bumpy-ride), kwamen we uiteindelijk aan bij het Safari Game Reserve. Na een welkomstdrankje en eventjes gewacht te moeten hebben, werden we daarna ingedeeld in de verschillende 4x4 auto’s waarmee we de safari zouden gaan doen.

Aangezien het behoorlijk hard waaide en daardoor erg koud was, kregen de mensen die dit wilde een dekentje. Na allemaal goed geïnstalleerd te zijn in de auto, zijn we op weg gegaan naar het cheetah rehabilitation reserve. Het Game Reserve beschikt namelijk over een gedeelte speciaal voor cheeta’s. De cheetah’s die in dit gedeelte zitten, weten niet (meer) hoe ze moeten jagen. Dat komt omdat mensen de cheetah’s bijvoorbeeld als huisdier hebben gehad, maar nu is dat niet meer mogelijk omdat het dier te groot is. Doordat ze niet meer kunnen jagen zouden ze in het wild dus niet kunnen overleven. Het Safari Inverdoorn Game Reserve leert de cheetah’s om te jagen. We zijn met de auto heel dichtbij de cheetah’s in de buurt gekomen, wat erg indrukwekkend was. Als je zo dichtbij komt lijken het helemaal geen wilde dieren, maar dat zijn het zeker wel.

Na ons bezoekje aan de cheetah’s zijn we het echte Reserve ingereden met de 4x4 en onze gids. Al snel kwamen we een groep zebra’s tegen. Hierna volgde al snel een hoop andere dieren waaronder de struisvogel, springbok, giraffe, gnoe en antilope. Na een flinke zoektocht naar de olifanten kregen we een berichtje van enkele andere gidsen dat de olifanten gevonden waren. Snel op weg naar de olifanten dus. Daar aangekomen staan beide olifanten lekker te eten. De olifanten zijn beide nog niet volgroeit en volwassen. Waarschijnlijk zullen ze rond de leeftijd van 18 jaar helemaal volgroeit zijn. Beide olifanten dragen een verhaal met zich mee waardoor ze in het Game Reserve terecht zijn gekomen. Eén van de twee olifanten is een moviestar, hij is gebruikt voor een Zuid-Afrikaanse film. Tijdens een van de opnames ging er iets mis waardoor de olifant een deel van de set heeft vernield. De director van de film was hier natuurlijk erg boos over. Om de olifant te straffen wilde de director de olifant in een kooi stoppen. De olifant stribbelde erg tegen en heeft hierdoor zijn linker slagtand verwond. Helaas is dit gaan infecteren en hebben ze de slagtand moeten verwijderen. De olifant heeft dus maar één slagtand. De andere olifant is gebruikt voor het dragen van mensen, bijvoorbeeld tijdens een safari. De olifant had hier geen zin in en gooide de mensen steeds weer van zijn rug af. De eigenaren van de olifant hebben hem mishandeld, omdat hij zijn ‘werk’ dus niet goed deed. Het Game Reserve vangt deze olifanten dus ook op.

Na de olifanten zijn we naar het meertje gereden. Helaas was het weer niet heel goed om nijlpaarden te zien, maar net op het moment dat we weg wilde rijden, kwamen beide nijlpaarden heel even naar boven. Hierdoor hebben we alleen het topje van de nijlpaarden gezien.

Helaas hebben we geen neushoorns gezien. Alle auto’s met gidsen waren hierna opzoek, maar niemand heeft ze tijdens de safari kunnen vinden. Helaas dus niet de gehele big 5 kunnen spotten. Tot slot zijn we naar de leeuwen gegaan. De leeuwen verstopte zich tussen het lange gras maar af en toe konden we een glimp van ze opvangen. Wauw wat was deze safari een top ervaring! Ben blij dat ik dit heb gedaan en ik heb er zeker van genoten.

Na de safari zijn we weer naar huis gereden en hebben we tijdens onze rit even de verwarming aangezet om weer helemaal warm te worden. Terug aangekomen bij het huis was ik erg vermoeid. Ik ben dan ook even heel lui op bed gaan zitten en heb de safari nog eens aan me voorbij laten gaan. ’s Avonds besloten we om nog ergens te gaan dineren. We kozen voor een Italiaans restaurant. Dit restaurant staat erom bekend de lekkerste pizza’s van Kaapstad te verkopen. Ik ging dit keer niet voor een pizza, maar ik had zin in pasta met mijn favoriete vissoort, zalm. Het was een flink bord maar het smaakte me echt heel erg goed. Na het diner zijn we naar huis gereden en zijn we redelijk op tijd naar bed gegaan. Ik was door het lange rijden van die dag dan ook al snel vertrokken naar dromenland.

Vanuit Kaapstad een hele dikke knuffel! Tot de volgende update.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anke

Actief sinds 23 Jan. 2016
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 6489

Voorgaande reizen:

03 Februari 2016 - 31 Mei 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: